Alles was in gereedheid gebracht voor een mooie uitreiking van de fotocheque afgelopen vrijdag bij HCSV Zwaluwen ’30. Maar het weer besloot anders. Al in de ochtend was er contact met bestuurslid G-voetbal Jeanette Veen vanwege de weerswaarschuwingen die binnenkwamen. Met code geel en later zelfs code oranje in het vooruitzicht waren de omstandigheden allesbehalve ideaal voor een feestelijke uitreiking. In goed overleg werd daarom besloten de uitreiking een dag te verplaatsen naar zaterdag 30 mei. Achteraf bleek dat een uitstekende beslissing.
Op zaterdag vormde het jaarlijkse G-voetbaltoernooi van Zwaluwen’30 het perfecte decor voor dit bijzondere moment. Maar liefst tien G-teams namen deel aan het dagvullende evenement, dat uitgroeide tot een groot succes. Onder prima weersomstandigheden, veel publiek en een geweldige sfeer genoten spelers, begeleiders en supporters zichtbaar van een prachtige voetbaldag.
Tijdens dit mooie toernooi vond alsnog de uitreiking van de cheque plaats. Onze districtscoördinator Hans Wessels had de eer om de cheque uit te reiken. Onder luid applaus en met veel enthousiasme werd de cheque in ontvangst genomen. De combinatie van sportiviteit, plezier, saamhorigheid en maatschappelijke betrokkenheid maakte deze dag tot een onvergetelijke gebeurtenis. Een dag waarop opnieuw zichtbaar werd waar het verenigingsleven zo sterk in is: samen mooie dingen mogelijk maken.

Ook een voetbalclinic organiseren?
Er zijn inmiddels al veel verenigingen uit het hele land die een subsidie hebben aangevraagd voor een voetbalclinic. Samen met een lokale of regionale school voor bijzonder onderwijs organiseren zij een geweldige voetbaldag voor kinderen met een beperking. Een fantastisch maatschappelijk doel, maar bovenal een TOP-dag voor zowel deelnemers als vrijwilligers!
Meer weten over het organiseren van een voetbalclinic? Ga naar subsidie voetbalclinic en zorg voor een onvergetelijke voetbaldag!